Etappe 3, panoramadag van de Alpen naar de Jura - Reisverslag uit Saint-Laurent-des-Arbres, Frankrijk van Ellen Niewold - WaarBenJij.nu Etappe 3, panoramadag van de Alpen naar de Jura - Reisverslag uit Saint-Laurent-des-Arbres, Frankrijk van Ellen Niewold - WaarBenJij.nu

Etappe 3, panoramadag van de Alpen naar de Jura

Blijf op de hoogte en volg Ellen

02 September 2014 | Frankrijk, Saint-Laurent-des-Arbres

Etappe 3, 175 km, 2900 hoogtemeters. Van het Meer van Annecy naar de Jura.
met Col de Bluffy, Mont Salève op 67 km. Col de La Faucille op 118 km.
Met het zuur van de zware 1e twee etappes nog in de benen op weg naar een de Col de Bluffy, langs het meer van Annecy, een drukke autoweg, dan klimmen we lekker omhoog. Het weer is prachtig, strakblauwe lucht. De Bluffy is snel genomen. We rijden langs vele wijnranken op de toch nog pittig glooiende hellingen. Dit wordt de dag van de prachtige vergezichten en we genieten. Op naar de Mont Salève. Bijna boven worden we getrakteerd op een prachtig uitzicht op de Mont Blanc. Helemaal besneeuwde top torent deze reus nog boven de wolken uit! Wat prachtig! We maken gauw een foto want het is wel koud en we zijn nog niet boven.
Boven op de top is weer het checkpoint 1. Warm welkom weer door de vrijwilligers. We hebben het koud en moeten nog afdalen we blijven dus niet te lang. Op naar de Col de La Faucille. Onderweg nog prachtige uitzichten o.a. over Geneve en het meer van Geneve. Geweldig! In Gex hebben we nog een stop van Dieneke en Geert (hij ging vandaag mee in plaats van Merel), we worden weer verwend met allerlei lekkers; bouillon, pastasalade, koek, fruit, wat je maar wil. Het lijkt wel of de bus weer een complete supermarkt is! De klim naar de Faucille is de laatste van vandaag. Uitzichten zijn fenomenaal! Eenmaal boven is het 2e checkpoint, Daar komt de groep ook weer samen. We genieten nog even van het uitzicht op de Mont Blanc en dalen dan weer af. Op naar de camping. Eigenlijk duurt dit laatste stuk wel lang, we rijden in een grote groep, het gaat steeds op en neer en na 172 km denk ik ha… nog 3 km. Maar bij de 175 km is het nog 5 km….!! WTF! Ik moet mezelf weer oppeppen voor die laatste 5 km, m’n kont doet zeer en ik ben moe nu waar blijft nou die k….camping… Eindelijk zijn we in het dorp waar de camping is maar dan moeten we nog het halve dorp door….. pfffff……… maar dan eindelijk is daar de finishboog. Uitgeput neem ik het boullionnetje aan wat bij de finish altijd klaar staat en zoek de plek van ons team. Alles staat al weer klaar, zo fijn dat de begeleiders alles weer voor elkaar hebben. Zelfs het eten hebben ze al voor ons gehaald en warm gehouden in eigen pannetjes! Zo lekker, hoeven we niet meer in de rij en eten we lekker bij de eigen tent met het bord op schoot! Na het eten gauw douchen fietskleding uitspoelen en in de centrifuge (welke ook dankbaar wordt gebruikt door andere teams!) Voorbereidingen treffen voor dag 4 en slapen.