Etappe 6 de vlakke Etappe, de graanschuur van Pari - Reisverslag uit Heudicourt-sous-les-Côtes, Frankrijk van Ellen Niewold - WaarBenJij.nu Etappe 6 de vlakke Etappe, de graanschuur van Pari - Reisverslag uit Heudicourt-sous-les-Côtes, Frankrijk van Ellen Niewold - WaarBenJij.nu

Etappe 6 de vlakke Etappe, de graanschuur van Pari

Blijf op de hoogte en volg Ellen

05 September 2014 | Frankrijk, Heudicourt-sous-les-Côtes

Vandaag start om half 8. Esmée gaat weer mee! En ook Theo stapt weer op. Dus vandaag zijn we met z’n tienen! Gezellig.
Het belooft een vlakke etappe met af en toe wat klimmetjes. Het weer is goed, lekker zonnig. Checkpoint 1 is op 80 km maar eerst hebben we nog een koffiestop van ons eigen volgwagen.
We rijden heerlijk veel naar beneden. Na checkpoint 1 komen er toch nog wat “bergjes”. Een aantal daarvan kun je hard naar beneden en dan gelijk weer naar boven op je daalsnelheid, soms moet je wat bijtrappen. Maar dit kost wel energie.
Op een gegeven moment zien we de vlag van Juliandorp. Daar staan weer Dieneke en Merel met proviand. Ze hebben weer pastasalade maar dat zijn we eigenlijk een beetje zat…. Maar onze topmeiden zijn voor geen gat te vangen, want ze hebben lekker stokbrood met omelet! Gewoon even ter plaatste gebakken op de gasbrander! Top hoor. We worden toch ook maar in de watten gelegd! Het gaat er heerlijk in en de stoeltjes zitten ook zo heerlijk in de zon. Maar…….. we moeten verder… Op naar Checkpoint 2 op 130 kilometer. Het is echt warm vandaag. Bij checkpoint 2 slaan we weer drinken in en eten. We staan bij een grote supermarche en Frans bedenkt dat hij ons gaat trakteren op IJSJES !!! Lekker! We zoeken een schaduwplekje op en genieten van het koude ijsje! Het is nog 40 kilometer. We gaan weer verder. Na20 kilometer branden m’n voeten m’n schoenen uit. Ik probeer wat te wiebelen en dat geeft wel wat verlichting. M’n billen doen zeer. Staan helpt maar dat hou ik natuurlijk niet lang vol. Ik zit er een beetje doorheen. Ik staar naar m’n teller, nog 10 kilometer, pffff….. niet opgeven nu! Bijna ben je er…… Esmée rijdt voor me, haar benen dansen en de schorpioen danst mee…. Ik ben zo blij dat ze er weer bij is, en ik vind haar zo dapper! Ik probeer haar wiel te volgen. Probeer m’n koppie erbij te houden. Ik neem toch nog maar een reep, misschien helpt het. Het is nog maar 5 kilometer. Op m’n tandvlees die laatste kilometers uitgereden. Had denk ik het laatste stuk meer moeten eten….. Ben blij dat ik de camping zie, nog even vals plat omhoog en dan zijn we er. Rust. Het is half 6, valt toch weer mee.
Als we willen douchen merken we dat er weinig capaciteit is op deze camping. We kunnen kiezen uit 1 douche of 1 duo douche. Esmée en ik nemen de duo douche. We krijgen pijn in onze vingers van het indrukken van de doucheknoppen en er komen 3 straaltjes uit en we staan met onze rug tegen de douchewand aan……… pff… drama…… En… er is maar 1 gewone wc, de rest is allemaal franse hang wc…..
’s avonds hebben we wel lekker eten, zalm, aardappeltjes en groente. Heerlijk! Dat gaat er weer lekker in! Nog 2 dagen !!! Morgen de langste, dus we proberen weer op tijd te gaan slapen. En dat lukt nog aardig ook!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Welkom op mijn profiel! Je kunt mij hier volgen op mijn reizen te beginnen met de Tour for Life 2014!

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 6700

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2014 - 07 September 2014

Tour for Life 2014

Landen bezocht: